Novinky
Je o 42% väčšia šanca, že veci dokončíš, keď ich napíšeš na papier
Dátum: 15.12.2020
Autor: Martin Brix
Ivan, Monika, Juraj, Maťo a Dávid – Dvaja Oravci, Smoleničan, Žilinčan a Prešovčan. Toto je príbehom kamarátov, ktorí sa stretli pri štúdiu v Brne a vedeli, že chcú od života niečo viac. Že chcú, aby za nich hovorili poctivé produkty, ktoré ľuďom pomôžu objaviť ich potenciál a každodenne im budú robiť radosť. Rozbehli spoločný biznis, ktorého poslaním je vytvárať poctivé produkty domácej výroby. Kladú dôraz na ekológiu a pomáhajú ľuďom pri ich time manažmente.
Ich príbeh začal diármi, aj keď spočiatku o tvorbe diára neuvažovali. Najprv bolo v pláne rozbehnúť sériu prednášok a workshopov po stredných školách. Našťastie prehodnotili tento zámer, najmä kvôli časovým možnostiam. Až prišiel osudný 24. október 2016 v brnenskej kaviarni Skøg, kedy sa spolu videli po pár mesiacoch strávených v zahraničí. Po krátkom rozhovore sa dohodli, že vytvoria diár, ktorý namiesto nepotrebných strán na úvod poskytne priestor na zapísanie toho dôležitého, dlhodobej vízie. A tak vznikol The Žurnál. Cesta pokračovala plagátmi. The Pouster. A dnes sa sami seba pýtajú, kam ich táto cesta dovedie. Čas ukázala, že pôvodný názov The Žurnál ich trošku obmedzoval. Preto sa odhodlali k zmene identity. Napriek zmene identity ostali verní svojim hodnotám, o ktoré sa opierajú. V ich DNA je zakorenená zodpovednosť k prírode a budúcim generáciám, poctivosť, remeselnosť a udržateľnosť. Neustále sa snažia prekonávať očakávania. Tejto zmene predchádzali dlhé týždne diskusií a úprav. Nakoniec sa rozhodli pre madebythe:, kde každá z častí tohto názvu má svoj nezastupiteľný význam. „made“ odkazuje na ich pôvod. Sú „makers“, teda tvorcovia. Baví ich objavovať nové oblasti, technológie a meniť svet okolo. „the“ hovorí o jedinečnosti ich produktov. Nie sú to len hocijaké produkty. Sú to „tie“ produkty. A „dvojbodka“ na konci odkazuje na otvorenosť ich platformy a synergiu s inými tvorcami, značkami a komunitou.
Za madebythe: sme vyspovedali Juraja Zamborského, ktorý nám prezradil príbeh o začiatkoch podnikania, predstavil ich značku a načrtol aj smer, ktorým sa momentálne vydávajú.