Novinky

NUFF / Michal a Petra Salvovci

Ak vám šibne zo šiltov a chcete niečo štýlové pre svojich krpcov bez infantilných detských vzorov

Dátum: 18.08.2024

Autor: Martin Brix

V škôlke odporučili učiteľky Michalovej mame aby ho dala na výtvarný alebo iný umelecký krúžok. Takže už v rannom detstve začal Michal navštevovať výtvarnú výchovu. To sa s ním nieslo až do konca strednej školy. Keď bolo potrebné rozhodnúť sa kde chce pokračovať v štúdiu, tak toto rozhodovanie bolo v zásade jasné. Rozhodol sa pokračovať v dobre nastavenom umeleckom smere a začal študovať dizajn. Už počas školy sa zamestnal ako grafický dizajnér a od druhého ročníka na vysokej škole začal pracovať v reklamnom svete. Michal vo svete reklamy aj ostal. V študentských rokoch (2009 – 2012) pracoval ako Art Director v daren&curtis – fullservisovej reklamnej agentúre sídliacej v Bratislave, ktorá prepája kreatívu s performance v digitálnom svete. Po škole pôsobil ako Digital Art Director v MADE BY VACULIK. V roku 2017 Michal Salva prechádza z MADE BY VACULIK do agentúry daren&curtis, v ktorej už v minulosti pôsobil. Po novom v agentúre riadi tím kreatívcov spolu s grafikmi a stal sa Creative Director-om. Michal sa v daren&curtis venuje nie len vedeniu kreatívneho tímu ale aj návrhom a realizácií komplexných kampaní pre menších a stredne veľkých klientov.

„Desať rokov hral na bicích a dôkazom, že aj z reklamy vie vytrieskať maximum, sú domáce aj zahraničné kreatívne ocenenie“dozviete sa o Michalovi z webu daren&curtis. Medzi takéto ocenenia patria napríklad úspechy v sú’taži Zlatý klinec kde v rokoch 2017 a 2015 získal strieborné a bronzové klince za projekty Šatky (Dobrý anjel), Radi striedame postavy (VŠMU) alebo Tatra Academy (Tatra banka). Michal, s plnou sadou zručností, ktorá zahŕňa Art Direction, Corporate Identity, Graphic Design, Logo Design, Creative Direction a ďalšie, je nie len výborný v reklamnom svete. 

No Michal neostal len v agentúrnom svete reklamám. Manželia Petra a Michal Salvovci študovali na Fakulte architektúry a dizajnu STU v Bratislave – Petra záhradný dizajn, Michal spomínaný produktový a interiérový dizajn. Okrem spoločnej vášne pre dizajn sa ale radia k takzvaným „šiltovkárom“, ktorí obľúbenú prikrývku hlavy nosia často a kam sa len dá. O vlastnom projekte uvažovali už niekoľko rokov, ale žiadny nápad neprichádzal. Keď sa im narodil syn Oliver, idea, čo budú robiť, prišla celkom prirodzene. Keďže radi nosia šiltovky, chceli mu na leto kúpiť pár pekných štýlových kúskov. Avšak nájsť takú malú čiapku s originálnym dizajnom bolo dosť náročné. Na Slovensku je okrem pár komerčných značiek pomerne slabý výber, a preto museli objednávať čiapky zo zahraničia. A práve to bol „ten“ zásadný moment.

Nápad na vytvorenie originálnej značky detských šiltoviek sa zrodil na brehu Domaše, kde manželia Salvovci radi trávia počas leta čas so širšou rodinou. Keďže dizajn samotný nebol pre Salvovcov problém – Petra má cit pre módu a Michal pracuje aj ako creative director v reklamnej agentúre a s produktovým dizajnom má bohaté skúsenosti – zo dňa na deň sa rozhodli založiť si vlastnú značku, ktorá vyplní miesto s nedostatkom originálnych šiltoviek pre štýlové bábätká a ich maminy či oteckov.

Najdôležitejšie pre nich bolo, aby bol dizajn čo najmenej infantilný, dostatočne univerzálny pre dievčatá aj chlapcov a zároveň použiteľný aj pre rodičov, ktorí sa radi zladia so svojimi detičkami. Ďalšou podmienkou bola unikátnosť, a preto sa rozhodli robiť len menšie série (najviac 50 kusov) jednotlivých dizajnov.

A tak v roku 2017 vzniká NUFF (čítaj Ňuf). Rodinná slovenská značka šiltoviek určená pre všetky deti a dospelých, ktorí si radi zladia svoje outfity. NUFF ponúka veľkosti takmer pre všetky hlavy a hlavičky od 0 do 99 rokov.

Keďže obidvaja majú blízko k dizajnu, rozhodli sa, že návrhy si budú robiť sami. Poslednou chýbajúcou časťou skladačky bol už len chytľavý a výstižný názov s logom. Ešte pred narodením Olivera v brušku volali ňuf, ňufko či ňufík a keďže on bol hlavnou inšpiráciou pre založenie značky, bola priam nevyhnutné využiť potenciál tohto milého pomenovania. Michal s Petrou predpokladajú, že veľa z vás sa s týmto jemne modifikovaným názvom dokáže stotožniť.

Logo vzniklo v období, keď Oliverovi rástol prvý zúbok. Aj napriek neprespatým nociam sa tešili, lebo ich snyček každý deň obdaroval takým širokým úsmevom a rehotom, až privieral oči. Tieto pozitívne emócie a znaky si tak pretavili do loga, ktoré symbolizuje detskú úprimnú radosť a bezprostrednosť, ktorá je úplne úžasná. Oliver je teda nielen syn Petry a Michala Salvovcov ale aj zdroj nikdy nekončiacej inšpirácie, ale aj hlavnou tvárou značky.

NUFF má v ponuke päť veľkostí čiapok, od najmenších bábätiek až po čísla pre dospelých. Je to aj preto, aby sa mohli rodičia so svojimi bábätkami zladiť. „Keď bol náš synček malý, aj my sme fičali na všetkom „matchy-matchy“,“ hovorí Petra v rozhovore pre Forbes. NUFF sú šiltovky, ktoré sa nepredávajú masovo, ale veľa ľudí ich vyhľadáva. Či už na fotku, alebo ako darček k narodeniu dieťatka. Prípadne sú to rodiny, ktoré sú vyslovene „šiltovkári“ ako Michal s Petrou.

Jedinou stálicou v ponuke NUFF je čisto čierna šiltovka. Nové dizajny šiltoviek inak Salvovci pripravujú každý rok od založenia značky, pričom každý z dizajnov predávajú maximálne dva roky po sebe. Dizajn má na starosti primárne Petra, ktorú rodinná firma naplno uživí a zároveň sa môže venovať aj ich dvom malým deťom, zatiaľ čo Michal sa stará o záležitosti spojené s reklamou a marketingom značky. 

NUFF je malým rodinným podnikaním. Štýlové šiltovky s dielne NUFF sú určené pre drobcov aj dospelých. Založené a navrhované na Slovensku.



Galéria