Novinky

Bookarazzi® Eau de Parfum / Monika Hamed

Láska na prvý pohľad aj čuch

Dátum: 05.08.2024

Autor: Martin Brix

Z hľadiska pamäti je čuch vládnucim zmyslom. Jeho „databanka“ uchováva tisíce vôní, ktoré sa počas života rôzne pripomínajú, vyvolávajú láskavé pocity aj dávno zabudnuté spomienky. Môže to byť aróma čerstvej bielizne, broskyne, pokosenej trávy, starej knižničke v babkinom byte, detského púdru, vanilky, prvej frajerky alebo terajšieho partnera…

Používanie parfumu rozvíja našu osobnú príťažlivosť, ale tiež dokáže vytvoriť nezabudnuteľný dojem a vyjadriť našu osobnosť. Tento jedinečný dotyk môže byť rozhodujúci pri vytváraní trvalých spomienok. Darujte si každý deň jemné pripomenutie toho, že ste jedineční, štýloví a vždy o krok vpred. Je to tajná zbraň v každodennom živote, ktorá povzbudí, keď sa prechádzate mestom, idete na dôležité stretnutie alebo trávite čas s priateľmi. Bookarazzi® Eau de Parfum (EdP) je unikátna značka parfumov, ktorá prekračuje hranice jednej umeleckej formy. Každý z parfumov je jedinečným dielom s vlastnou osobnosťou. Vytvára vône, ktoré sú symbolom odvážneho štýlu a elegancie, čím priťahuje milovníkov moderných trendov a módnych inovácií. Vytvorené pre tých, ktorí sú neustále v pohybe a hľadajú inšpiráciu v dynamicky sa meniacom svete (nie len) módy.

Vône s osobnosťou, ktoré sú pútavé ako dobrodružný román a podmanivé ako umelecké dielo. Aj takto sa začal písať príbeh novej značky parfumov so slovenským pôvodom.

Parfémy sa objavujú už od dávnoveku. Spočiatku sa parfém používal ako druh osviežovača vzduchu alebo pri náboženských obradoch, až neskôr ho ľudia začali používať na pokožku. Najstaršie parfémy objavili archeológovia prekvapivo na Cypre, kde našli prvú parfumériu. Bola stará viac ako 4 000 rokov. Prvými ľuďmi, ktorí vyrábali parfémy na použitie na ľudské telo, boli Egypťania. Oleje, balzamické silice, masti, živice rozpustené vo víne… Existoval celý rad výrobkov, ktoré sa používali v lekárstve, kozmetike a pri balzamovaní mŕtvych. Bolo to pre nich také dôležité, že mali dokonca boha parfémov, Nefertema. Ale tu sa ich história nekončí. Netrvalo však dlho a používanie vôní sa rozšírilo z Mezopotámie a Egypta, ďalej do antického Grécka a Ríma, Perzie a Európy. 

Monika Hamed sa venuje biznisu a kreatívnemu marketingu. V portfóliu má aj značky na Kube a hovorí, že nápady prichádzajú samé, stačí mať otvorenú myseľ. Na Ekonomickú univerzitu priniesla projekt Kreatívne kokosy. Sama pritom vysokú školu nevyštudovala, lebo rodina považovala za dôležitejšie, aby sa vydala. Takmer celý pracovný život sa pohybuje v oblasti marketingu a PR. Pod vlastnou značkou poskytovala komplexné marketingové služby bankám, rezidenčným developerom a stavebným spoločnostiam, ale medzi jej klientov patrili aj zdravotnícke zariadenia či cestovná agentúra. Svoje skúsenosti odovzdávala ďalej aj ako školiteľka a mentorka. Od roku 2018 je stabilnou súčasťou tímu Proxenty, kde má na starosti nielen brand Proxenta, ale aj všetky projekty, ktoré skupina zastrešuje. Venuje sa tiež interiérovému dizajnu, fotografii a dnes aj výrobe parfumov pod značkou Bookarazzi® Eau de Parfum (EdP).

Vo svete parfumov Bookarazzi sa podstata inovácie a umeleckosti odráža nielen v samotných vôňach, ale aj v príbehoch je zakladateľov, Moniky a Ahmeda. Nevšedná kombinácia ich schopností, skúseností a predstáv sformovala značku, ktorá dnes reprezentuje elegantné spojenie vône a umenia.

Ako marketérka, grafická dizajnérka a šéfredaktorka s láskou k cestovaniu a dizajnu, Monika prispieva k estetike Bookarazzi svojím originálnym štýlom a profesijnými skúsenosťami. Jej precízny zmysel pre detail a schopnosť premeniť zmyslové zážitky na hmatateľné produkty dávajú značke jej osobitú identitu.

Bookarazzi ale nezakladala sama. Ahmed Hamed je umeleckým talentom. Jeho vzdelanie zahŕňa titul z práva na Univerzite Ain Shams, diplom z písania a réžie z Pražskej filmovej školy, tréning v parfumérii v Medzinárodnej parfumérskej akadémii (TIPA) a certifikáciu v globálnom obchode od Expo Link (Egyptská asociácia exportérov). V oblasti médií a televízie je Ahmed známy ako producent v krajinách Blízkeho východu. Prechod do parfumérskeho sveta odhalil jeho tvorivú vášeň, ktorá transformuje vôňu na samostatnú formu umenia. Pri tvorbe čerpá inšpiráciu v hudbe, umení, móde a literatúre. Kombinuje bohaté dedičstvo egyptských parfumov s inovatívnym prístupom v parfumérskom priemysle.

Originálne parfumy Bookarazzi odrážajú ducha značky a sú dôkazom porozumenia rôznorodých kultúr, strategického a kreatívneho myslenia. Monika s Ahmedom tvoria synergický tím, ktorý sa odráža v sofistikovanosti a pútavom dizajne každého balenia, čo je odrazom ich spoločného estetického cítenia.

Názov „Bookarazzi“ symbolizuje jedinečnú syntézu vôní a umenia vo všetkých jeho formách. Každý parfum z tejto značky je umeleckým dielom sám o sebe, inšpirovaným láskou k literatúre, hudbe a umeniu. Predaj parfumov v kníhkupectvách Panta Rhei dodáva značke Bookarazzi® ďalší inovatívny rozmer. Obklopení knihami sa zákazníci môžu ponoriť do sveta vôní, ktorý je neoddeliteľne spojený s literatúrou. Tento prístup vytvára spojenie medzi parfumom a čitateľskými dobrodružstvami, ponúkajúc zároveň intímnejšiu a hlbšiu skúsenosť s vôňami. Názov tiež reflektuje charakter milovníkov kníh – zvedavých a vášnivých. Parfumy Bookarazzi® sú navrhnuté tak, boli svojmu nositeľovi inšpiráciou na ceste za novým objavovaním a seba vyjadrením.

Bookarazzi je synonymom inovatívnosti a kreativity. Spojenie vyspelej AI technológie a tradičného umenia výroby parfémov vytvára zážitok, ktorý presahuje hranice všednosti. Integrácia literatúry, umenia, hudby a módy do Bookarazzi produktov otvára novú éru osobného vyjadrenia. Každá kvapka Bookarazzi predstavuje odvahu myslieť inak a posunúť hranice osobného štýlu do novej éry.

Prvým národom, ktorý povzniesol parfumy na úroveň osobnej starostlivosti, boli Egypťania. A práve do Egypta siahajú korene Bookarazzi. Okrem parfumérskeho dedičstva sa v nej spája hlboké pochopenie zmyslových zážitkov s vášňou pre rozprávanie príbehov. Egyptský spoluzakladateľ značky Bookarazzi totiž vníma vôňu ako mimoriadnu formu umenia. Bookarazzi sa s hrdosťou hlási k svojmu slovenskému pôvodu. Od prvotných konceptov, cez kreatívne návrhy až po unikátnu tvorivú prácu, Slovensko je kolískou podstaty Monikinej značky. Odráža výnimočnosť tohto dynamického národa a hravú neposednú dušu jej zakladateľky. 

Vonné oleje sú starostlivo namiešané v remeselnej dielni vo Veľkej Británii, ktorá sa pýši bohatou históriou zručných parfumérov. S hlbokým rešpektom k tradíciám v parfumérii, a zároveň s otvorenosťou k inovatívnym prístupom, dodáva Bookarazzi parfumom ich charakteristickú vôňu. Parfumy sú vyrábané vo Francúzku, priamo vo svetovom hlavnom meste parfumov, Grasse, v regióne Provence-Alpes-Côte d’Azur, kde umenie tvorby vôní dosahuje svoj vrchol. Každá fľaštička parfumu Bookarazzi tak nesie pečať neprekonateľnej zručnosti francúzskych remeselníkov.

foto Ladislav Lulák a Tereza Pavliková

Bookarazzi je luxusný zážitok. Od vonného oleja až po balenie. Všetky aspekty vôní sú navrhnuté tak, aby dodávali sofistikovanosť každodenným rituálom svojich majiteľov a majiteliek. Kvalitný olej zaručuje dlhotrvajúcu vôňu, ktorá svojho nositeľa bude sprevádzať na každom kroku.

Ale ako taký parfém vlastne vznikol? Možno za to môže náhoda alebo jednoducho fakt, že pri pálení rôznych druhov driev dochádza k postupnému uvoľňovaniu vonných aróm. Tu vlastne vzniklo aj celosvetovo známe pomenovanie parfém, latinsky „per fumum“, v preklade „skrz dym“.



Galéria